niedziela, 7 października 2012

oczyszczanie - Tołpa Dermo Face Sebio

Ostatnio opisałam Wam moją rutynę pielęgnacyjną oraz zasady, których się trzymam podczas wybierania is stosowania kosmetyków. Przyszedł czas na recenzję jednego z kosmetyków, które stosuję podczas kroku pierwszego, czyli oczyszczania twarzy. Jest to oczywiście żel myjący.


Tołpa, Dermo Face Sebio - Normalizujący żel do mycia twarzy








Jest to żel hypoalergiczny, przeznaczony dla skóry tłustej i mieszanej z niedoskonałościami. Ma za zadanie oczyszczać, zwalczać niedoskonałości oraz przywrócić skórze równowagę. 
Opakowanie to dość sztywna tuba, którą bez problemu można postawić na nakrętce. Jest solidna, nie przecieka, nie łamie się. Podoba mi się kolorystyka opakowania - surowe kolory i napisy, kojarzą mi się z czymś aptecznym. 






Kosmetyk ma formę żelową, dość gęstą, o lekko żółtawym kolorze. Delikatny zapach, przypomina mi coś ziołowego, trochę też kojarzy mi się z jakąś maścią. Jest to jednak zapach ledwie wyczuwalny. Nie zawiera SLS a więc nie pieni się nadmiernie, ale mimo to bardzo łatwo rozprowadza się na wilgotnej skórze i świetnie oczyszcza. Jak pisałam wcześniej, brak SLS jest dla mnie ogromną zaletą, ponieważ to właśnie ten składnik powoduje u mnie wysuszenie, ściągnięcie i w efekcie wzmożone przetłuszczanie się i błyszczenie.




Kończę właśnie drugie opakowanie tego żelu, więc myślę, że teraz mogę go już z czystym sumieniem polecić. 

  • dobrze oczyszcza i odświeża;
  • nie zawiera SLS;
  • nie wysusza, nie powoduje ściągnięcia;
  • pomaga walczyć z niedoskonałościami - na twarzy pojawia się  mniej wyprysków;
  • zmniejszyła się liczba zaskórników! - oczywiście nie zwalczył ich w 100%, ale pojawia się ich znacznie mniej - być może dzięki zawartości kwasu salicylowego;
  • zawiera naturalne składniki - torf, ekstrakt z kory cynamonowca, mirry i inne;
  • skóra pozostaje matowa na dłużej - oczywiście w połączeniu z tonikiem i kremem, ale mimo wszystko, zauważam tu dużą różnicę w porównaniu z innymi żelami. 
Cena: około 25-29zł, trafiają się promocje.
Dostępność: Rossmann, apteki, sklepy sprzedające naturalne kosmetyki.
W SP dostępna jest inna seria Tołpy, dosyć podobna i również dla skóry tłustej i mieszanej, jednak jest to coś innego, inny skład, nie mylić z Dermo Face Sebio :)

Podsumowując - bardzo dobrze oczyszczający i delikatny produkt to mycia twarzy. Na pewno nie podrażni i nie przesuszy. Pomaga w walce z niedoskonałościami, także z zaskórnikami, co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Oczywiście, jest to tylko krok pierwszy w pielęgnacji :) Serdecznie polecam ten żel, cena może nieco wyższa niż większość tego typu kosmetyków, ale sądzę, że warto. Ja na pewno jeszcze do niego wrócę.












5 komentarzy :

  1. Ciekawe, mnie Tołpa nie służy, ale wiele osób jest bardzo zadowolonych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. w ogóle ta seria mnie interesuje, może skuszę się na jakiś krem. A co do żeli do twarzy to generalnie nie mam jakiś specjalnych wymagań:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie mi ciężko dogodzić, jeśli chodzi o żele, więc ten jest mistrzem, skoro mu się udało :D A jeśli chodzi o resztę tej serii, miałam również maseczkę, jest b.dobra, natomiast ani kremów ani toniku nie próbowałam.

      Usuń
  3. Nigdy nie miałam żadnego kosmetyku z Tołpy. a tak często widzę ich produkty w Rossmannie. Aktualnie mam wielkie zapasy więc niestety marne szanse że uda mi się zakupić coś nowego

    Dziękuję za miłe słowa u mnie
    odpisałam
    ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo, skoro nie zawiera SLS, to może i ja się na niego skuszę? Choć przyznam, że już przyzwyczaiłam się do mydeł- uwielbiam zwłaszcza Alep :D

    OdpowiedzUsuń